Let‘s get in touch – info@hotzbrandconsultants.ch
Sennweidstrasse 35
6312 Steinhausen / Zug
Rebranding for SMEs
A modern brand presence creates trust, offers security and promotes a sense of belonging. Utilise the potential of the brand to get customers and employees excited about your offering and your company.
We support you in communicating your strengths to the outside world and giving your brand a full boost.
We thoroughly explore your world, identifying your strengths and giving them expression. We take a systematic approach, working closely with your team to achieve our goals together. This includes everything from positioning your brand to designing your brand identity.
In order to make the most of your strengths, we want to gain a full understanding of you.
This involves visiting your site, conversing with both employees and managers, and summarizing our impressions. These insights serve as a crucial foundation for our collaboration.
First, our strategists will develop a customized and relevant brand positioning and strategy that differentiates you from your competitors and is geared towards the future.
Then, our designers will present you with various options for how your brand could look in the future, in line with the positioning.
You have chosen a variant in step 2. Now, the concept will become a reality. We will implement the new design on the desired communication media, create new brand experiences together, support you in formulating your messages, and work systematically and closely with you to achieve your goal.
Appearance and performance on a par
Our consulting practice has shown that in 9 out of 10 cases, the brand image of an SME does not reflect the substance of the company. Outdated design, static websites, and an obsolete visual language can create an outdated impression, which can lead to undervaluation and the risk of being overtaken by competitors.
It is essential to utilise the appeal of your brand and make yourself fit for the digital future.Hotz Connects: Event for SMEs
Rebranding ist die Erneuerung des kompletten Erscheinungsbildes Ihres Unternehmens. Mehr noch ist es die spürbare Transformation Ihrer Markenbotschaft nach innen und nach aussen.
Ein Rebranding beginnt bei der Ermittlung der eigenen Markenidentität und führt über die passende Rebranding Strategie zu einer neuen und verbesserten Wahrnehmung Ihrer Zielgruppe.
Zu einem Rebranding gehört die Definition der zu erreichenden Ziele, genau wie die Entwicklung eines neuen Corporate Designs und die Kommunikation über die Veränderung nach aussen.
Ein Rebranding ist immer dann sinnvoll, wenn Sie eine Veränderung für Ihr Unternehmen wünschen. Vielleicht ist ein neuer Mitbewerber im Markt erschienen, vielleicht ist das Erscheinungsbild nicht mehr zeitgemäss - die Gründe sind vielseitig und müssen vorab genau definiert werden.
Ein Rebranding ist kein einfacher Designjob. Wenn Sie Ihr Unternehmen von Grund auf in einem neuen Licht erscheinen lassen wollen, müssen Sie die grundlegenden Botschaften freilegen und ermitteln, was Sie wollen, wohin Sie wollen und welche Strategie dafür nötig ist. Das ist ein komplizierter Prozess, der immer in Absprache mit allen relevanten Stakeholdern geführt werden muss.
Hier spielen die oben genannten Gründe für das Rebranding eine grosse Rolle. Nur wenn Sie wissen, warum ein Rebranding nötig ist, können Sie genau definieren, wann Sie den ersten Schritt gehen sollten. Analysieren Sie Ihr Markenbild und erkennen Sie, ob und wenn ja, welchen Grund Sie für ein Rebranding haben. Dann geht es an die konkrete Planung.
What are your ambitions? We want to help you achieve them. Leave us a message through the form and we will get back to you as soon as possible.