Rebranding for SMEs

A modern brand presence creates trust, offers security and promotes a sense of belonging. Utilise the potential of the brand to get customers and employees excited about your offering and your company.

We support you in communicating your strengths to the outside world and giving your brand a full boost.

Three steps to the goal

We thoroughly explore your world, identifying your strengths and giving them expression. We take a systematic approach, working closely with your team to achieve our goals together. This includes everything from positioning your brand to designing your brand identity.

Step 1: Understand

In order to make the most of your strengths, we want to gain a full understanding of you.

This involves visiting your site, conversing with both employees and managers, and summarizing our impressions. These insights serve as a crucial foundation for our collaboration.

Step 2: Develop

First, our strategists will develop a customized and relevant brand positioning and strategy that differentiates you from your competitors and is geared towards the future.

Then, our designers will present you with various options for how your brand could look in the future, in line with the positioning.

3. Step Realize

You have chosen a variant in step 2. Now, the concept will become a reality. We will implement the new design on the desired communication media, create new brand experiences together, support you in formulating your messages, and work systematically and closely with you to achieve your goal.

Appearance and performance on a par

Our consulting practice has shown that in 9 out of 10 cases, the brand image of an SME does not reflect the substance of the company. Outdated design, static websites, and an obsolete visual language can create an outdated impression, which can lead to undervaluation and the risk of being overtaken by competitors.

It is essential to utilise the appeal of your brand and make yourself fit for the digital future.
Brand Gap

REBRANDING EXAMPLES

How other SMEs have benefited from rebranding

Früh

THE CHALLENGE

An outdated and inconsistent appearance could not keep up with the ambitions and goals of Früh Verpackungstechnik.

Fruh Logo Schwarz CMYK

THE SOLUTION

Thirsty to grow.
Früh neu

KPMG

THE CHALLENGE

With what clear message can KPMG harmonize its communication in the job market?

Workfashion net pos

THE SOLUTION

Start answering.
Workfashion neu

Coop

THE CHALLENGE

What unique identity can Coop use to become relevant as an employer and showcase the diversity of its profiles and competencies?

Hum logo sw p m

THE SOLUTION

A world full of possibilities.
Humbel Design Neu

Coca-Cola HBC

THE CHALLENGE

How can Coca Cola HBC attract the best employees in the long term as a botteling company with the support of the Coca Cola brand?

Unbenannt

THE SOLUTION

Make Coke happen every day.
Alumo neu

Unser Angebot

HBC Experience icon dark

Strategische Grundlage für den gemeinsamen Weg

Entwickeln Sie Ihre Marke ausgehend von Ihren Stärken weiter. Wir erfassen die DNA Ihrer Marke mit einer 360°-Analyse und verdichten die gewonnenen Erkenntnisse in einer differenzierenden Markenpositionierung.
EB Activation

Markengeschichte als verbindendes Element

Lassen Sie Ihre Marke lebendig werden und machen Sie sie greifbar. Wir übersetzen die Markenpositionierung in eine authentische und überzeugende Markengeschichte.
EB Expression

Storytelling an der Schnittstelle zur Beleg- und Kundschaft

Sorgen Sie für mehr Aufmerksamkeit bei Ihren Zielgruppen. Wir verpacken Ihre Produkte und Dienstleistungen in überzeugende Botschaften.
EB Marken Design Werkzeugkasten 16

Markendesign als Werkzeugkasten

augliches Markendesign, mit dem Sie im Rahmen von einfachen Guidelines immer wieder überzeugende Markenerlebnisse schaffen.
EB Audit

Markenauftritt mit Strahlungskraft

Überzeugen Sie Ihre Zielgruppen auf der Website, am Messestand oder beim Standortbesuch. Wir übersetzen das Markendesign in einen wiedererkennbaren Markenauftritt.
EB Experioence Strategy

Rollout-Support für mehr Effizienz

Nutzen Sie das Momentum. Wir unterstützen Sie beim Rollout Ihres neuen Markenauftritts.

Hotz Connects: Event for SMEs

Our first co-creation session "Brand and hidden champions"

FAQ – Die häufigsten Fragen zum Thema Rebranding

Was versteht man unter Rebranding?

Rebranding ist die Erneuerung des kompletten Erscheinungsbildes Ihres Unternehmens. Mehr noch ist es die spürbare Transformation Ihrer Markenbotschaft nach innen und nach aussen.

Wie macht man ein Rebranding?

Ein Rebranding beginnt bei der Ermittlung der eigenen Markenidentität und führt über die passende Rebranding Strategie zu einer neuen und verbesserten Wahrnehmung Ihrer Zielgruppe.

Was gehört zum Rebranding?

Zu einem Rebranding gehört die Definition der zu erreichenden Ziele, genau wie die Entwicklung eines neuen Corporate Designs und die Kommunikation über die Veränderung nach aussen.

Wann ist ein Rebranding sinnvoll?

Ein Rebranding ist immer dann sinnvoll, wenn Sie eine Veränderung für Ihr Unternehmen wünschen. Vielleicht ist ein neuer Mitbewerber im Markt erschienen, vielleicht ist das Erscheinungsbild nicht mehr zeitgemäss - die Gründe sind vielseitig und müssen vorab genau definiert werden.

Was kostet ein Rebranding?

Ein Rebranding ist kein einfacher Designjob. Wenn Sie Ihr Unternehmen von Grund auf in einem neuen Licht erscheinen lassen wollen, müssen Sie die grundlegenden Botschaften freilegen und ermitteln, was Sie wollen, wohin Sie wollen und welche Strategie dafür nötig ist. Das ist ein komplizierter Prozess, der immer in Absprache mit allen relevanten Stakeholdern geführt werden muss.

Wann ist der richtige Zeitpunkt für ein Rebranding?

Hier spielen die oben genannten Gründe für das Rebranding eine grosse Rolle. Nur wenn Sie wissen, warum ein Rebranding nötig ist, können Sie genau definieren, wann Sie den ersten Schritt gehen sollten. Analysieren Sie Ihr Markenbild und erkennen Sie, ob und wenn ja, welchen Grund Sie für ein Rebranding haben. Dann geht es an die konkrete Planung.

Was sind die Vorteile eines Rebrandings für Unternehmen?

  • Kontakt zu einer neuen Zielgruppe
  • Gestärktes Vertrauen
  • Höherer Marktwert
  • Verbesserte Wahrnehmung

Was sind die Risiken und Herausforderungen für Unternehmen?

  • Geringere Glaubwürdigkeit
  • Verwässerte Identifikation
  • Oberflächliche Transformation
  • Falsch gesetzte Ziele

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